nu har JAG bestämt mig.

I går såg jag en tidning på bordet när jag skulle ladda min mobil, tiningen var uppslagen och nyfiket kollade jag vad det var på uppslaget, det var om träning. I vanliga fall när jag ser super duper långa reportage om det så brukar jag bara gå i väg ,men detta var kort och med en peson jag sett förut.

 

Det var säkert av en slump tidningen låg på det uppslaget och i övrigt läser jag aldrig ”mammas Amelia tidningar” men jag satte min mobil på laddning och läste klart artikeln den handla om Marie Robertson som hade

förlorat sin astma på grund av att hon gick ut och sprang ,enligt mig lät det HELT fantastiskt.



Så jag vart himla motiverad när jag såg detta så i dag gav jag mig ut och sprang intervaller på 3 km!och det tog bara nån kvart,haha nu sitter jag här och känner mig inte speciellt bra haha känns som om någon planterat en blomma i halsen på mig så ont gör det haha! men enligt pappa är det för att man är ovan ,så ska nu ge mig fan på att jag ska kunna springa långt och fort!

 

så ska varenda måndag , torsdag och lördag gå ut och springa/jogga/gå snabbt samma sträcka ,enligt en sida jag kolla på så ska det ta hela 3 månader innan man kommer in i det och inte tycker det är jobbigt. Men det är värt det, man känner sig piggare, att man rör på sig gör att man får mindre risk att bli sjuk tex förskyld m.m,och sedan så får man så klart snyggare kropp.

 

Det jag har som motivation:är alla i min omgivning som varenda dag klagar över sina kroppar SÅ sjukt trött på det! HALLÅ? Gör något åt det stället för att klaga. Men mitt mål är inte att bli super smal utan i stället bygga muskler och speciellt få mycket bättre kondition ,eftersom den tyvärr är i botten just nu hehe:).


Kommentarer
Postat av: Johanna

shit vad duktigt! jag måste också hitta den där inspirationen, men den kanske kommer snart när jag har kommit över den här envisa förkylningen. har du något planerat för kvällen?

2012-04-16 @ 18:15:40
URL: http://johannakml.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0