lydiga när dom vill inte när jag vill

fick en fråga av sara när det gäller mina hundar!

"Kan du inte göra ett inlägg om vad ni har hundaran till, tex agility? Och typ hur dom är, lydiga, kan ni ha dom lösa osv? :D Hade varit väldigt kul att veta! "

 

vi har nog hundarna mest till sällskap och gå med,tror dom skulle vara bra på agility om dom visste sina namn^^alltså lydiga är dom verkligen inte,eller dom är lydiga när dom vill det.

När jag kom hem förut i dag berättade mamma att hon hade släppt hundarna så dom fick springa runt lite på tomten,våran tomt har hälften staket hälften inte och då är det buskar..och precis när vi släppt dom kom Marions värsta ovän Molly^^en hund haha,och mamma han ta tag i marre men inte kajsa och kajsa sprang runt huset ut på vägen genom att dyka genom en buske och sedan såg hon en bil som hon jaga en bit, sedan hade väl mamma hunnit ta tag i henne ,för nu är båda hemma,så lydiga är dom inte haha:)men dom nog inte dumma nog tvärt om dom eftersom dom analyserar varför dom ska lyssna innan dom gör det, tex tjäna jag nått på det?..

men dom är duktiga på bollkontroll och springa fort även jaga andra saker ,det ligger i deras blod,det var det dom var till för att göra för mängder av år sedan.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0